تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/22 - 15:03
کد خبر: 475874

افشای‌گری در یکی از هلدینگ‌های زیر مجموعه «شستا»؛

سفر تفریحی با پول بیت‌المال/ در هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا چه خبر است؟

سفر تفریحی با پول بیت‌المال/ در هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا چه خبر است؟

چندی پیش تمامی مدیران میانی و ارشد یکی از هلدینگ‌های شستا به همراه مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه، سفری تفریحی به بندرعباس داشتند و با اقامت در یکی از هتل های لوکس آن شهر و قایق سواری تا یکی از جزایر واقع در خلیج فارس به خوش گذرانی پرداختند که چند صد میلیون تومان هزینه روی دست بیت المال گذاشت.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دولت سیزدهم با گفتمان مبارزه با فساد و خدمت به مردم روی کار آمد اما برخی رفتارهایی در زیرمجموعه های دولت مشاهده می شود که نه تنها هیچ نسبتی با این گفتمان ندارد، بلکه به صورت کامل در تضاد با آن است. به نحوی که همزمان با استقرار هیئت تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، حواشی زیادی در ماه های اخیر پیرامون تحقیق این هیئت در مواجهه با عملکرد غیر شفاف "شستا" که همواره مورد انتقاد نهادهای نظارتی بوده است، ایجاد شد.

علی خضریان، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شستا در گفتگویی گفت: پس از استقرار تیم اجرایی هیئت تحقیق و تفحص در شستا، موضوعات برابر محورهای مصوب مجلس، طی مکاتبات متعدد از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و شرکت‌های نگهدار تابعه یا همان هلدینگ‌ها پیگیری شد که تا پایان سال ۱۴۰۱ ۲۵۰ فقره مکاتبه از سوی هیئت تحقیق و تفحص با ستاد شستا، شرکت‌های نگهدار تابعه و دیگر دستگاه‌های خارج از مجموعه شستا به انجام رسیده است که با توجه به حجم گسترده موضوعات و بازه زمانی بررسی، نیازمند همت بیشتر مدیران شستا و شرکت‌های نگهدار در ارسال پاسخ نامه‌های این هیئت می‌باشیم که موضوع تعلل مدیران نیز طی چند نوبت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی منعکس شده است تا این شرکت نسبت به همکاری بیشتر در ارائه پاسخ‌های هیئت تحقیق و تفحص اقدام نماید. (جزئیات بیشتر)

یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اخیرا به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسمی در برج میلاد تهران برگزار کرد که در این مراسم پر هزینه، تمامی کارکنان و مدیران هلدینگ، و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه و تعدادی از معاونین و مدیران شستا نیز به همراه خانواده خود حضور داشتند.

در این مراسم برای میهمانان در ابتدا بازدید از برج میلاد و استفاده از امکانات تفریحی آن تدارک دیده شده بود و در ادامه حاضران شام را در فضای باز که به منظور پذیرایی از آنان مهیا شده بود، صرف کردند. چندی پیش نیزی تمامی مدیران میانی و ارشد این هلدینگ به همراه مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه، سفری تفریحی به بندرعباس داشتند و با اقامت در یکی از هتل های لوکس آن شهر و قایق سواری تا یکی از جزایر واقع در خلیج فارس به خوش گذرانی پرداختند که چند صد میلیون تومان هزینه روی دست بیت المال گذاشت.

پس از آن نیز برنامه ای در شهرک سینمایی غزالی برای خانواده کارکنان هلدینگ تدارک دیده شده بود که با وجود استقبال ضعیف کارکنان، گفته می شود هزینه سنگینی برای هلدینگ در پی داشته است. مدیرعامل این هلدینگ نیز علاقه وافری به ماموریت ها و سفرهای خارجی دارد و طی یک سال گذشته بیش از 10 سفر خارجی با هزینه های فراوان و حق ماموریت های سنگین داشته است و برای اینکه خود را در حصار امنی قرار دهد، با افراد مختلفی از دستگاه ها و ارگان های مختلف به عنوان مشاور خود قرارداد بسته است و این افراد بدون اینکه حضور فعالی داشته باشند، ماهانه چند ده میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. نکته جالب توجه اینجاست که همه این افراد از همشهریان مدیرعامل هلدینگ هستند.

گویا این قبیل هزینه‌های خارج از عرف در شستا و شرکت های زیرمجموعه در این برهه سخت اقتصادی برای مردم به یک روال عادی تبدیل شده است. چندی پیش نیز رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شستا خبر از انجام غواصی با پول بیت المال برای مدیران یکی از شرکت های زیرمجموعه شستا داده بود. این اقدامات و موارد هیچ نسبتی با دولت انقلابی ندارد و امید است که جناب آقای رئیس جمهور که روی این موارد نیز حساس است، دستور قاطعی در این زمینه صادر کند.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top